Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Marie Nilsson - 15 september 2011 22:20

Är det lagligt att vara såhär trött som jag är undrar jag...? Jag har verkligen haft full rulle hela dagen...


 Jag har gått bredvid på Bergagården idag (8-16) men jag har mest jobbat själv för jag är ganska självgående nu. Men jag ska gå två dagar på andra sidan också för om jag jobbar kväll så kommer jag vara löpare som innebär att man pendlar mellan de två avdelningar som nästan sitter ihop. Det bästa med Bergagården är att jag har en rak och bra dialog mellan Teamledare och personal :) Inte som på hemvården där de snackades och inte gav mig tid att lära mig. Dessutom skitsnack bakom ryggen. Bättre att säga ifrån i början och säga vd man gör för fel än att komma i slutet hur mycket fel man har gjort för då har man ingen chans att rätta till "felen". Jag gjorde inga fel på hemvården, de gillade inte mitt sätt att arbeta på tydligen. Men alla är olika och vi lär oss på olika sätt, men de kunde de inte acceptera utan bara snackar skit och svartmålar istället. Kan man bli mer än galen då? Tur att jag har vänner, sambo och en familj som tror på mig och dessutom en personalansvarig som gav mig en ny chans :)

Tack Lisa


Sen när jag kom hem var jag och handlade och fick skickat mitt kort till min kära Farmor som fyller 97 år imorgon :) Helt otroligt att hon klarade sig ifrån sin bältros trots att hon är så svag och äter lika lite som en mus. Efter affären var jag bara hemma med varorna och sen bytte jag om och vidare till träningen. När jag kom hem ringde Stefanie så on kom över så vi har umgåts lite.


Snacka om en intensiv dag, men har bara varit roligt! Nu är jag slut i varenda muskell i hela kroppen så nu blir det sängen!


Ha en bra kväll söta läsare :)

Kram


 

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards