Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under december 2011

Av Marie Nilsson - 31 december 2011 09:40

 


Önskar alla mina fina läsare ett gott nytt år och hoppas ni


får en helt underbar nyårsafton! :)



 



  

Av Marie Nilsson - 31 december 2011 09:09

Jag och Bamse var ute imorse vid 8-tiden för han skulle göra sina behov efter sin frukost :) När vi kom utanför dörren så var det svinkallt runt -3 grader. Äntligen kommer kylan och vintern, tycker det inte har varit det än för vi har varken haft snö eller frost innan men nu äntligen kom den, härligt härligt ;) Jag tycker vintern är mysig så länge det inte snön blir slask då är det inte kul eller när de har regnat och sen frusit på natten så det är snorhalt på vägarna, det är ingen hit. Men fin vit snö och några minusgrader är helt okej :) Vill ju busa med Bamse i snön i mina fina rosa termobyxor! :)



 


Jag tycker även det är vackert med snö och frost :) Vad tycker du? Det blir en helt annan känsla! Underbart, lagom till nyårsafton, då ska det vara kallt för då kommer man i stämmning. Det gjorde man inte alls på julafton för solen sken och varken frost eller snö, inte ens lite. Förra året hade vi massor vid denna tiden, den kom redan i November och försvann i Mars, så de var en lång vinter. Kanske inte så lång vinter vill jag ha men jag vill ha några månader iallafall.


Ha de bra! :)


 


  



  



  
















  

Av Marie Nilsson - 30 december 2011 20:55

  


Nu har Bamse fått duscha så han är en fin vovve tills imorgon när vi ska till Laholm på nyårsfest till min kusin Pierre och hans sambo Emma :) Har aldrig umgåts med han på det sättet innan så det ska bli kul men det är för jag och Emma kommer så bra överens, den bästa tjejen han har haft! Om dom gör slut då blir även jag ledsen för hon betyder mycket för mig min söta lilla Emma :)


Bamse var jätteduktig under duschningen, han pep inte eller bet mig under hela tiden, duktiga underbara Bamse! En stolt matte är jag! Han gör framsteg hela tiden och de är jag glad för, lär sig nya saker och tokiga saker varje dag, jag har roligt varje dag och får skratta åt vår tokiga vovve!


Har verkligen insett hur stor han har blivit sen vi träffade han första gången, liten plutt var han då. Han växer hela tiden men han är normalviktig sa vetrinären och de var skönt att höra :) Men han ska ju bli en stor vovve så det går fort, väger redan 13,4 kg! Men han är världens finaste, jag älskar dig! Du kan lysa upp världens mörkaste dag så jag börjar asgarva åt dina tokigheter. Av dig får man gränslöst med kärlek och du gör mig så otroligt lycklig. Jag blir så stolt när vi går på stan och alla stannar en och säger : "Åh vilken fin nallebjörn du har"

Det underbara är att du är min - min fina Bamse :)



 


Såhär liten var Bamse när vi träffade han första gången, då var han 5 veckor :) På söndag blir han 13 veckor, stor kille nu!


 



  



  

Av Marie Nilsson - 30 december 2011 15:20

Idag har vi tvättat upp hela stora berget av tvätt, så skönt nu när det är borta!! :) Annars har vi inte hittat på så mycket, har vart ute med Bamse och kollat lite på arga snickaren. Vi skulle egentligen dumpat skiten på merab idag med men Daniel har så ont i båda fötterna, den ena har han  haft problem med sen han stukade den för typ 1,5 år sedan :( Den andra har han sträckt hälen på när han festade i Onsdags. Så vi ska hyra ett släp nästa vecka och köra bort det och hoppas på daniel är bättre :) Vi ska låna hans pappas bil då eftersom vi har ingen dragkrok på Daniels bil. Tur man kan låna av varann :)


 


  

Av Marie Nilsson - 28 december 2011 22:56

Vi började rensa ur vår klädkammare / gaderob häromdagen. Nu är det kaos i hallen för vi inte hunnit åka till merab än för att dumpa skiten :( Men de ska göras så man kan säga att vi lever i ett kaos nu ;) Va inte oroliga, det ska bort!!


 


Ikväll har jag och Bamse tagit de lugnt, fått lite tid och tänka. skönt på ett sätt men ändå ensamt. Saknar Daniel måste jag erkänna. Han är i Lund på fest med Danne. Får se när han dyker upp, hoppas de inte blir för sent bara för då har jag svårt att somna om :( Men jag hoppas han har kul iallfall :)


Vi fick lite sällskap tidigt ikväll av Steffi och Anela, vi tog varsitt glas vin och tjöta skit!


 


  

Av Marie Nilsson - 28 december 2011 22:38

Jag kom på att jag inte har berättat vad jag fick i julklapp så här nedanför har ni mina fina julklappar :) Jag är supernöjd med varenda en, tack allihop!


 


Böcker av mamma & pappa



  


 


Parfym av mamma & pappa



 


Sjukt fint örhänge av syrran



 


Ett pandora armband av Daniels föräldrar :)


Sen fick jag även pengar, presentkort och tillsammans fick vi lite saker till Bamse b.la en reflexväst :)

Jag och Daniel bytade inga julklappar i år för att våran julklapp till varann var Bamse - våran fina och underbara vovve som vi kommer ha glädje åt i flera år!

Husse & Matte älskar dig Bamse


 


Denna julen har varit bra trots omständigheterna :) Tack alla som stöttar, älskar er!


 


  

Av Marie Nilsson - 28 december 2011 21:52

Jag var nere på stan i eftermiddag och kollade på rean och fick hem lite nya kläder, känns gött!! Alltid kul med nya kläder, jag bara älskar det! Jag tror jag är en liten shoppaolic ;) Någon mer som har det?


 


Parfym, foundation och ögonskugga



 


2 bh på rea



 


Nyårsklänningen :) Det är paljetter på den men syns tyvärr inte så bra på bilden...



 


En snyggt linne / top



Jag är supernöjd med mina fynd :)


 


  

Av Marie Nilsson - 28 december 2011 17:52

Lilla Bamse har vaccinerats idag och han var jätteduktig, han fick godis och sen ett litet stick i nacken men han märkte ingenting. Han var helt fokuserad på godiset den lilla token! Det jag reagerade på det var när hon ropade upp Bamse och han regerade på sitt namn som vanligt. Det lärde han sig efter en vecka, men de var tydligen inte så vanligt och de tyckte han var jätteduktig. denna hundsorten vi har (berner sennen) är inte så vanlig eftersom alla ville klappa och titta på han av personalen. Rätt så kul faktiskt. Vi är så stolta över vår lilla kille :)


 


Han har blivit lite trött efteråt, sovit nästan hela dagen. Mammas lilla snuttt...


 

  



Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards