Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie Nilsson - 31 augusti 2011 23:48

oj nu är det redan sista dagen i augusti, vart har sommaren tagit vägen egentligen? Den har nästan regnat bort denna sommaren. Usch, men har inte gett upp hoppet än! Hösten är ju faktiskt en mysig årstid också... Fina färger, lagom varmt. Men inte lika mysigt när det regnar och blåser...


Idag har jag ringt bemanningen och som tur var att Lisa inte hade pratat med Carina så jag fick ta min händelse och inte bli baktalad som jag hade blivit annars. Så Lisa ( personalansvarig på bemanningen) skulle prata med Carina och sen blir det förmodligen förflyttning till ålderdomshem.


Men jag är fortfarande sur och besviken på Carina ( min teamledare) för har fått reda på massa saker bakvägen som hon har sagt om mig men de har inte kommit fram till mig och sen ljuger hon om det och säger att hon visst hade pratat med mig. Hon antyder saker som inte har någon grund. Egentligen har de ingen rätt att göra såhär eftersom de går bara på en SAK. Om de hade sagt jag skulle ändra mig kunde jag gjort det om jag fick chansen men nu är det försent. Man kan inte ändra nått om man inte vet om de eller hur?  Jag tycker att hon har gått för långt. Men hon vill väl bara bli av med mig, aldrig i livet att jag sätter min fot på Hemvården Norr, de vårdar inte om sina vikarier. De skickar bara dom vidare när de blir för jobbigt.


Är det inte bättre att reda ut de med personen i fråga istället för snacka skit om man är teamledare? Hon kör ett fult spel!


Hoppas på goda nyheter imorgon.. Har varit hemma i knappt en vecka och är redan trött på det!


 



Av Marie Nilsson - 29 augusti 2011 23:22

Oj nu är det nästan 1 timme sedan älsklingen min lämnade lägenheten och begav sig vidare till jobbet för ett nattpass :/ Så det blir att somna i stora dubbelsängen aldeles ensam... tråkig tycker jag allt, ingen att krama.

Känns så ensamt att somna själv... Saknar dig min älskling!


Idag har vi varit inne i Lund och hämtat ut biljetterna till Bob Dylan som vi ska se i Malmö den 3e November, de ska bli så jäkla kul :) Sen åt vi Lunds goaste baugetter, de är bara ett måste när man är där vid lunchtid! Gott var bara förnamnet...

På vägen hem så åkte vi och handlade på Willys, de öppnade här förra veckan. Vi gjorde några fynd, de hade billiga basvaror. Coop är rätt dyrt och sen kommer citygross också till våren så då blir de konkens. Då finns både Coop, Netto, ICA, Willys och Citygross i samma stad! Jag tycker det är bra med lite konkerens och dessutom mer att välja på istället för att åka till de dyraste. Man kan ju tjäna in massa pengar, onödigt att köpa de dyraste!


Nu känner jag att ögonen håller på att ramla ihop så nu är de dags för sängen!

Sov gott :)


 

Av Marie Nilsson - 29 augusti 2011 19:55

Om du säger fel sak till mig just nu kan jag meddela dig att du kan få ett helvete, jag är fan inte glad just nu. Jag är ledsen och besviken :( 


 


Som sagt jag jobbade kväll i helgen utom i Lördags. När jag kom till jobbet igår så ville vår ena "teamledare" (som jag även känner privat genom min sambo) prata med mig. Så vi gick in i ett rum på kontoret. Då berättade hon att hon hade fått ett samtal från en av våra brukares assistenter, för vi har bara honom på kvällen. Att ingen hade varit där så han hade inte fått kvällsmat. Så dom var inte glada på oss och de kan man förstå.


Men de jag inte accepterar är att skylla på mig att jag inte sköter mitt jobb och inte sköter tider och missar brukare. Det har jag aldrig gjort! Men det är väl lättare att skylla på en vikarie än en ordinarie. Sen har jag dåligt självförtoende och de kan dom inte heller acceptera och det håller på att byggas upp. Jag har haft mycket otur i mitt liv de senaste åren. Men nu håller det på att vända.. Dom ger inte mig en chans att bevisa att det inte var jag så jag ska omplaceras till ett äldreboende istället. Hur schysst är det på en skala? Är det rättvist? Tycker inte jag iallafall. Fick jobbat igår men hade gråten i halsen hela kvällen, jag bara längtade hem till Daniel. Att folk ska få göra så är skamligt... De beöver ju sina vikarier, annars hade aldrig deras verksamhet gått runt så då tycker man att de kan vara rädda om de de har. Vi var inte många som skulle stanna kvar till hösten för många skulle plugga och jag ska inte börja plugga till våren så behöver timmar i höst.


De som jag mest blev sur på var att de tog bort alla mina turer denna veckan och jag hade en monstervecka så skulle bara vart ledig imorgon så jag förlorar pengar :( Men personalansvarig ska ringa till mig imorgon och prata om vilket ålderdomshem de kommer sätta mig på. På ett sätt är det bra för man är på samma ställe och dåligt för jag trivs på hemtjänsten men om de ska behandla en såhär så vill jag inte vara kvar.


Nu måste jag gå bredvid nån vecka eller två för lära mig också men tur är så får man betalt för det :) Så man får börja om från noll igen, tradigt. Men men... bara jag får pengar så är jag nöjd.


Känns lite som jag har gjort min Daniel besviken och ledsen och de vill jg inte göra honom. Jag vill inte svika de bästa jag har. Men vi har pratat om de och han har sagt att jag inte behöver känna så. Han förstår mig och han sa att han var sjukt stolt över mig :) Från att lega hemma i sängen och vart ledsen o haft ångest o inte kunnat ta tag i saker till att fått jobb i hemtjänsten, har knappt vart ledig någonting i sommar. Det är ett stort steg som jag har tagit och har även börjat ta tag i mitt körkort. Skönt att ha min Daniel vid min sida, kan inte se ett liv utan honom. Han finns där i vått och tort och ställer alltid upp! Våra mysiga pratstunder och prat om framtiden är underbart. Mitt liv känns underbart att äntligen hittat en pojkvän som sedan blev sambo som respekterar mig för dig jag är ochbehöver inte spela någon annan eller klä mig på ett speciellt sätt. Han älskar mig lika mycket osminkad med mysbyxor och hans tjocka tröja. Han är mitt allt, min stora kärlek!

Jag älskar dig min underbara prins! :)


    



Av Marie Nilsson - 27 augusti 2011 19:40

Hej söta läsare!


Jag är hemskt ledsen att jag har varit dålig på att blogga denna veckan. Har jobbat mycket och varit trött för det är lite ansträngande att ställa om sig från morgon till kväll. Men de går och det är inte lätt att jobba i tryckande värme som igår. Svetten bara rann av mig. De var inte kul att jobba när de var så kvavt i luften :( Men de fick gå ändå! Har varit lite svårt att sova också pga det...Var ledig idag som tur var men de händer alltid saker ändå.


Idag var det dags för den stora dagen.. Idag har jag fått min första tatuering på plats. Men jag är inte riktigt klar, den ska bli rosa och sen ska den skuggas lite mer. Vi fick avbryta för det gjorde så ont, jävligt ont när han kom in mot revbenen och sen var de väl nervositeten också. När den släppte så blev jg yr, fick två sockerbitar av tatueraren och 2 glas vatten :) Tur att man känner han lite så han hade ett stort tålamod måste jag säga! Tack Freddy :)


Här nedanför är min halvfärdiga tatuering ;) Kommentera gärna!


 

Nu ska jag se film med min underbara sambo :) Har knappt träffat han denna veckan för jag har jobbat kväll och han morgon. Så han har gått och lagt sig innan jag har slutat och han har gått upp när jag sover för han börjar 6.00 när han jobbar förmiddag så han åker 5.30 och går upp 5.00 Jag pallar inte gå upp då när jag har kommit i säng vid 00.30 :(

Men nu ska vi MYSA och rå om varandra. Du betyder så mycket för mig min ängel. Du är den bästa i mitt liv, jag älskar dig! Vill inte leva utan dig.

I love you...


Ha en underbar kväll allihop för de ska jag ha :)

Kram

Av Marie Nilsson - 24 augusti 2011 13:23

Tjena mina läsare! :)


Har fixat en tillfällig header, så bloggen blir lite mer personligare :) Hoppas ni gillar den. Men ska fixa till en snyggare när jag får bättre tid.


Idag mår jag inget vidare, har ont i skallen, trött som fan och lite stressad. Mycket på jbbet nu. Vi hade en riktigt jobbig kväll igår när jag jobbade. Usch. Hade en som satte natttabletten i halsen, fick nästan lite panik, men jag fick ut den iallafall. Sen var det alkoholproblem hos en vi hjälper och sen massa larm på fel tidpungt. En sjukt stressig kväll och sen hade jag svårt att koppla av när jag kom hem.


Nu ska  jag duscha innan jag ska iväg och jobba ikväll igen... Drog på mig ett extrapass!

Kram 

Av Marie Nilsson - 23 augusti 2011 10:54


Hade svårt att koppla av igår efter jobbet eftersom jag kom hem vid 22 och Daniel ville gå och lägga sig nästan direkt för han skulle upp 5 idag så jag förstår honom. Hade vart skönt med ett rum till i sådana här tillfällen men de kommer :) Större lägenhet fixar vi när vi är säkra på min inkomst att den håller. Som sagt jag hade svårt att somna, kollade nog på klockan sista gången vid 3 tiden :( Lite drygt och sen vaknade jag när Daniels klocka ringde vid 5 och sen halvsov jag till klockan var 7.30 och då gick jag upp och åt frukost.


Vid 8.30 cyklade jag till vårdcentralen för jag skulle till distriksköterskan och prata om min vikt. Jag är iallafall inte överviktig och det är skönt... Men jag har ändå några kilon att tappa innan jag är nöjd. Har ju en dubbelmage som är ganska jobbig och får inte på mig kläder jag vill ha, ser ut som jag är gravid i vissa kläder, tråkigt :( Hon berättade vad man ska äta och hur mycket man ska träna för att må bra. Hon berättade också att man ska inte gå ner mer än 1 kg i veckan och man ska förändra sina gamla vanor, en sak i taget så kommer jag lyckas. Skönt att hon tror på mig, det var lätt att snacka med henne.


Men nu ska jag börja äta och dricka nyttigare och äta mer frukt och bär. Även äta mer fullkorn och andra nyttigheter. Sen motionera mera än vad jag har gjort nu i sommar, har varit dålig med träningen nu i sommar men nu kommer man i rutinerna igen.


Nu ska jag kämpa att gå ner mina kilon, heja heja!


Ska lägga mig och vila en stund innan jag ska jobba ikväll.

Kram


Av Marie Nilsson - 22 augusti 2011 14:52

Tjoo mina läsare!


Igår var jag helt död, har verkligen haft en händelserik helg. I fredags hade vi fest hos oss, de var trevligt och i Lördags var vi i Ystad och såg "Ystad national military tatoo". Massa musikörer från olika länder, sjukt häftigt att se. Så om ni får chansen, gå på det! Det var en riktigt häftig upplevelse och jag kommer garanterat gå och se det igen, tack älskling för du visade mig det :)


Idag har jag haft en lugn dag för mig själv eftersom älsklingen jobbar förmiddag och jag börjar inte jobba förän kl 16 och sen jobbar jag till 22. Så det blir bums i säng när jag kommer hem för ska upp tidigt och gå till distriktsköterskan.


Ha en bra kväll :)

Kram

Av Marie Nilsson - 19 augusti 2011 18:01

Hej kära läsare :)


Nu har jag och mannen ätit en riktigt god fredagsmiddag :) Det blev pommes, fläskfilé och tsatsiki, sjukt gott :) Min man han kan! Nu sitter han vid tven och jag blev rastlös så satte mig här. Men snart ska vi sätta igång och dricka lite, myyys! :) Han är det bästa jag vet, det är också underbart att vara ledig båda två på helgerna. Våra schemat går ihop men de gör inget man får ta vara på de dagarna man har tillsammans istället.


Jag är så lycklig med dig min älskade Daniel Mattias Christersson :)

Skål på er mina läsare och ha en bra kväll :)

Kram


 



Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards