Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie Nilsson - 19 augusti 2011 13:58


Sov länge idag, de var skönt att få sova ut. De var längesedan jag sov så länge. Igårkväll jobbade jag, de gick bra men de var lite annorlunda att jobba kväll men de gick bra det också. Pensionärerna gillar ju mig och jag dom. Fast jag har ju mina favoriter ;)


Idag har jag bokat min första körlektion och jag fick den körlärare jag önskade, ska bli kul att komma igång nu. Vi skickade in en ansökan om att Daniel får bli min handledare. Men den har aldrig kommit tillbaka och de har gått en månad så jag ringde till transportstyrelsen idag och frågade. Det var att vi inte hade betalat in och att Daniel inte hade gått kursen. Men de stog ingenstans , de borde varit tydligare med de men nu vet vi.


Det är tråkigt väder idag, har lite ont i huvudet och ont i halsen och känner mig lite förkyld, tur att de är helg nu iallafall :)


Nu väntar jag på att älsklingen ska komma hem från jobbet :) Mysfredag!

Ska lägga mig och läsa nu tänkte jag.


Ha de bra så hörs vi sen.

Kram

Av Marie Nilsson - 18 augusti 2011 09:28

Hej mina fina läsare :)


Hoppas ni är allt för besvikna på mig att jag inte har skrivit på några dagar. Jag skulle skrivit igår men tagnetbordet hade fått ryck eller så var det bara hemsidan som var knäpp. För jag kunde inte skriva å,ä och ö. Blev bara massa tecken :(


Igår hade jag min sista jobbedag på schema men jag ska ju fortsätta som timvikarie som tur är :) Jag tänkte att jag skulle få sova ut eftersom jag har jobbat så mycket den senaste tiden och upp tidigt och så. Nu kände jag att jag äntligen kunde sova ut. Men kunde inte sova längre än till 9 men de är rätt okej att gå upp vid den tiden men hade varit sskönt att sova längre men de gick inte, antar att kroppen är inställd på att gå upp tidigt. Men fick sms om jobb så ikväll ska jag jobba så måste ta mig en dusch nu och sen gå till affären och köpa nån kvällsmat, hade inget hemma som var tinat :(


Ha en bra dag och kväll så bloggar jag imorgon :)

Kram


 

Av Marie Nilsson - 15 augusti 2011 13:35

Hallå mina söta läsare :)


Idag har jag haft en sjukt lugn dag på jobbet. Hade 3 besök på hela dagen, helt galet :( Man blir uttråkad när man har så lite att göra. Har fortfarande ont i foten, har lite ont i halsen  och är dödstrött!  Men nu är äntligen min mostervecka slut och imorgon ska jag vila ut för jag är ledig!!! Helt underbart, har jobbat mycket den senaste veckan.


Jag har blivit lite bortskämd nu i en månad att ha sällskap när man kommer hem från jobbet eftersom Daniel har varit hemma och haft semester. Men han började jobba idag så de var ingen som satt och väntade på mig när jag kom hem :( Han jobbar kväll så jag har lagt mig när han kommer hem :( Saknar dig sötnosen min!

Nu ska jag njuta av min ledighet :)

Kram

Av Marie Nilsson - 14 augusti 2011 20:54

Hej alla mina läsare :)


Gårkvällen spenderades hos Danne för vi skulle fira hans födelsedag! Men de var inte den roligaste festen jag har varit på :( Han var inte så social själv , han åt och sen satte han igång en film i garaget, tråkig snubbe! Jag blev uttråkad av filmen så jag gick in och var social med de vuxna, tur att jag har så bra kontakt med hans föräldrar :) De är hur goa som helst!


Idag har jag jobbat, kände mig slö efter gårdagen. Drack inte mycket men kom hem sent och upp tidigt. Men de gick bra ändå. Hade lite otur idag när jag hoppade av cykeln på vångavägen så knakade det till i foten och sen gjorde det ont som fasen. Nu haltar jag och foten är lite svullen, jag tror den är lite stukad men det är bara att gilla läget :) Finns värre saker!


Nu ska jag varva ner med film, jobb imorgon igen! På tisdag är jag äntligen ledig och jag längtar! :) Snart är denna monsterveckan slut!


Sov gott :)

Kram

Av Marie Nilsson - 13 augusti 2011 15:34

Hej alla glada vänner :)


Jag har haft en hetisk dag på jobbet, men nu är den äntligen över! Men det är alltid stressigare på helgen eftersom man är mindre personal då och man ska hinna mer saker på mindre tid så om det står upp nått problem på vägen så blir man jättesen och det drabbar vårtagarna efter, icke kul men de kan inte hjälpas. Tar även tid att ta sig överallt för vi är aldrig på samma ställe, utan vårdtagarna är utspridda! Nämner inga namn men hur orkar folk egentligen sjukanmäla sig för minsta lilla så alla andra får jobba röven av sig :( Är inte okej och dessutom ringer in 5 min innan vi börjar, ofta vi får tag i någon vikarie då.


Nog tjatat om sånt, nu ska jag ta det lugnt i 20 min och sen ska jag hoppa in i duschen och sen fixa mig. Sen drar vi till Danne för att fira hans födelsedag, ha en bra kväll :)


Kram på er :)

Av Marie Nilsson - 12 augusti 2011 21:26

God kväll :)


Har ni haft en bra eftermiddag och fredagskväll? Lite fredagsmys kanske? ;)  Själv har jag tagit de lugnt i eftermiddag, mannen var hos Danne en sväng efter jag hade kommit hem. Jag var ändå så trött o slö efter jobbet. Har huvudvärk och halsont o lite förkyld, inge vidare. Men det är bara att kämpa på ändå , förlorar mycket pengar om man är hemma :(


När älsklingen kom hem myste vi lite och sen gjorde vi god fredagsmys mat, Kycklingwok med ris. Påminner mig om fredagkvällarna när jag bodde hemma, åt ofta det då. Sen har vi bara tagit de lugnt, skönt såhär en fredag. Har jobbat mycket denna veckan och de är inte slut än. Men har ett roligt jobb så det är huvudsaken :)  


Nu sitter jag och lägger in musik i min ipod, tänkte ha den på jobbet, när jag cyklar emellan vårdtagarna, det är tråkigt att bara cykla tycker jag :( Lite musik kanske piggar upp, får hoppas på det :) Mannen sitter och nördar sig vid sitt ps3, han har lånat nått bilspel av hans kompis så jag hör bara det roliga ljudet från Tven ;) Hans helg är räddad tror jag bannemej!


Nu ska jag snart hoppa i säng, jobbehelg denna helgen - heja mig! ;)

Natti vänner och bekanta :)

Kram

Av Marie Nilsson - 12 augusti 2011 13:51

Hej alla mina kära bloggläsare! :)


Hoppas ni har haft en bra morgon? Nu är jag riktigt glad kan jag meddela :) Min ekonomiska kris börjar lösa sig, känns verkligen som en lättnad som inte har fått en månadsinkomst på över 1 år. Nu mår jag bra!


Jag hade enskilt samtal med våran teamledare på jobbet. Om hur det har varit i sommar :) Frågade om jag hade några synpunkter, hade bara en och det var att de var lite dålig planering med tiderna men allt har varit posititivt om mig, pensionärerna gillar mig och kollegorna tycker jag är duktig  känns bra att jag har fått in en en fot och nu har jag fått timanställning till hösten :) Är sååå glad!  Detta ska firas med ett glas vin ikväll :)

Måste tillägga, jag älskar mitt jobb :) Så har jag aldrig känt förut!


Ha en bra eftermiddag för det ska jag ha! :)

Kram


 

Av Marie Nilsson - 11 augusti 2011 21:28


Ikväll har jag varit och tränat med "svärmor". Det var ett medelpass på friskis & svettis. Men jag brukar orka med dom passen och inte vara helt slut efteråt men fasen vad denna instuktören körde med oss, helgalen! Svetten rann kan jag lova ;) Så jag lär väl ha träningsvärk imorgon, hehe. 


Har bara tagit de lugnt och ätit sen jag kom hem. Nu är det snart dags för sängen! :) Har en lång jobbhelg framför mig, underbart!

Kram på er



Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards