Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under november 2011

Av Marie Nilsson - 28 november 2011 17:11

Daniel är på jobbet och jag chillar med Bamse men just nu vilar han lite och jag ska göra lite mat känner jag. Min mage börjar kurra! Sen blir det matdags för lilleman och sen ut och leka :) Sen kommer Steffi & Malin ikväll och myser!


Vi har fått världens underbaraste vovve, han gör nya framsteg för varje dag. Det är så kul att se. Fina fina Bamse <3



Myser i soffan




Sträcker ut sig, han är nästan lika lång som bordet ;) Haha!


Mat var det, kanske bloggar senare,får se om jag får tid.

Kram 

   


Av Marie Nilsson - 28 november 2011 17:00


Inatt stormade det ordentligt kan jag lova!! Vi låg i soffan för Bamse var lite orolig, jag låg nästan bredvid fönstret och trodde nästan att fönsterna skulle flyga ut. Jag hatar när det stormar så! Man känner sig lite obekväm men nu hade jag både man och hund så det kändes bättre!


Hoppas ni överlevde natten!

 
Av Marie Nilsson - 26 november 2011 20:46

Idag var dagen kommem då vi skulle hämta Bamse. Vi skulle vara i Helsingborg hos Petra kl 10 men vi var där lite innan, vi är alltid så pungtliga både jag och Daniel :) Sen skrev vi på papper och fika när vi kom fram o myste med våran Bamse. Sen åkte vi hem, när vi nästan var framme i Eslöv så ringde Petra att vi hade fått med oss fel valp. Vi hade fått med oss tiken som ser exakt ut som Bamse fast utan penis och knappt nått vitt på svansen. Så det var bara att vända och köra tillbaka, stackars lilla Jackie som fick sig ett äventyr ;) Men sen åkte vi tillbaka och bytte till våran Bamse :) stor skillnad på vikt för Bamse väger nu 8,5 kg´och Jackie bara 7.


Bilresan gick jättebra, han var kolugn hela vägen :) Jätteskönt! Vi försökte få han och äta när vi kom hem men de var han för orolig för. Han har inte ätit förän ikväll. Efter en stund vi hade varit hemma en stund kom svärföräldrarna på fika, det var mys. Bamse gick genast till Farmor och somna i hennes knä. Så gulligt! Sen tog vi det lugnt och vila oss innan vi gjorde hemmagjord pizza och efter vi hade ätit så ville Bamse med äta :) Sen gick jag och han ut och busa lite så han fick kissat. Gud vad glad jag blev när han gjorde de eftersom han inte gjort de på hela dagen!


Han är den finaste hunden man kan ha. Jag ångrar inte en sekund att jag gav mig in på detta. Han är underbar :) Jag är så lycklig med mina pojkar, jag älskar er! <3




   


Ha en fortsatt trevlig kväll. Nu ska jag fortsätta mysa med mina pojkar :)


Kram

Av Marie Nilsson - 25 november 2011 10:59

Inatt har jag sovit väldigt oroligt :( Har vaknat många gånger och vänt mig tusen gånger :( Vet inte vad de är med mig faktiskt..

Har en aning att jag kanske börjar bli förkyld :( Har inte tid med de nu när Bamse kommer hem imorgon! Måste ju orka ta hand om han nästa vecka när Daniel jobbar. Det blir o käka ipren, zyx och vitlök! Här ska fan ingen förkyldning på mig igen, jag pallar inte!


Men om en timma ska jag ner och luncha med Steffi & Malin på Grappa och sen ska Steffi köpa julklappar så ska hålla henne sällskap :) Sen ska jag hem och städa och julpynta lite. Yay!


Ha en bra dag!

Kram



Av Marie Nilsson - 24 november 2011 22:22

Har varit på friskis & svettis och tränat ikväll :) Joel var krasslig så vi hade en annan, hon var helt galen :( Inte still en enda minut tror jag! Helgalen tjej, att hon bara orkar.. alla andra var helt slut och hon höll på som hon gjorde i början, som hon aldrig blev trött. Vissa lever för träning, men jag tränar men de behöver inte gå till överdrift så man blir en träningsnarkoman! Det är inte nyttigt och det ser inte bra ut med för mycket muskler tycker jag!


Sen var jag bara hemma o åt snabbt och duscha, sen gick jag till grappa och mötte upp Steffi. Vi satt där och tjöta en stund, mysigt. Alltid roligt att träffa den bruden :) Imorgon blir det julklappshandling och lunch på stan!


Sov gott sen för det ska jag. Väntar bara på älsklingen ska komma hem från jobb :)

Kram

Av Marie Nilsson - 24 november 2011 13:14

Min förbannade långdragna huvudvärk är äntligen över, så otroligt skönt! Känner mig piggare och inte lika hungrig så jag tror min kropp har ställt om sig att inte få så mycket mat och kolhydrater. Bra bra, så nu kör vi för nu kan det bara bli bättre eller hur? Hejdå överviktiga kilon och hej nya fina kropp! :) Jag har redan börja känna skillnad på kläder som sitter lösare! Skönt, för då blir man peppad att fortsätta :)


 

Av Marie Nilsson - 24 november 2011 12:28


Idag är det en månad kvar till julafton. Det är helt sjukt.. Jag som tyckte det var sommar nyss :o Tiden går fruktansvärt fort ibland. Idag har jag och älsklingen varit tillsammans i 1 år och 10 månader för vara exakt. som sagt tiden går fruktansvärt fort när man har roligt, inte sant?


Jag älskar julen med alla ljus, ljusstakar i fönstrerna och ljusslingor överallt, så mysigt :) Sen granen och julgardiner och alla tomtar. Men vi får se om vi ska ha gran i år pga Bamse. Han kanske inte låter den vara i fred ;)


Men imorgon hade jag tänkt att adventpynta lite, resten åker upp senare!



 

 
Av Marie Nilsson - 23 november 2011 21:57

Jag har just kollat klart på kalla fakta, det handlade om sos alarm idag. Det är fan sjukt. Ibland kan det dröja mellan 30 -50 minuter till ambulansen kommer till platsen. Som i fallet de pratade om, hennes son dog för ambulansen inte kom i tid. Kan man lita på sos alarm efter detta? Att dom skickar ut abulanser till onödiga uppdrag istället för att ta det som är viktigt och låter folk att dö! Jag blir så arg att de inte kan göra sitt jobb... De skyllde på att de inte fanns någon abulans tillgänglig, den de hade var i göteborg och var inte tankad. De får ju för fan sköta sina uppgifter, det handlar om människors liv och vad kan vara mer viktigt än ett människoliv?


Vad tycker du?

Tyck till!

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards