Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under november 2011

Av Marie Nilsson - 19 november 2011 12:19

Åh gud vad jag längtar :) Om en vecka hämtar vi lilleman


Husse och matte längtar efter dig Bamse!


 

Av Marie Nilsson - 19 november 2011 12:13

Nu har älsklingen vaknat efter sitt nattpass så han sitter och kollar dokumentär och äter frulle. Jag blev lite shockad när han kom upp för när han har jobbat natt brukar han alltid sova till typ 14 men han kom upp redan 11.30 Mer tid att umgås på innan han ska iväg men jag känner mig inte kry, har lite ont i magen så blir nog hemma med en film ikväll också :) Det är mysigt de också faktiskt!


Har laddat ner lite Irene Huss filmerna så får nog se en av dom :) Får se om de är nått att ha!


Ha de bra, bloggar när jag har tid o lust sen :)

Kram

Av Marie Nilsson - 18 november 2011 22:13

Har varit slö hela dagen, som sagt vi firade ganska ordentligt igår måste jag säga men vi hade riktigt trevligt :) Jag älskar min prins över allt annat på denna jord :) Är så tacksam att ha honom vid min sida, blir alltid så glad att få vakna bredvid honom varje morgon..


Idag har vi bara myst och kollat film :) Varit en härlig dag och sen har vi en helg framför oss, Daniel jobbar tyvärr natt men jag ska försöka träffa tjejerna imorgon en sväng. Det är ju sista helgen utan hund så får passa på!


Bilder från igår :



Fläskfilé, klyftpotatis och bernesås :)




Egobild på mig ;)




Flumbild på oss ;) Älskar dig bubbis <3 


Nu har mannen åkt till jobbet, jag laddar ner film som jag kan se sen :) Alltid mys med film!

      


Av Marie Nilsson - 17 november 2011 14:36

Vi fick beked av mäklaren idag :) Lägenheten vi var och kollade på i Lördags fick vi. Vi budade över dom andra fjantarna, haha ;) Så i månadskiften januari/ februari blir det flytt till en tvåa på 67 kvm, mycket bättre än hur vi bor nu. En stor sten har fallit från mitt bröst, en otrolig lättnad!


Ikväll ska jag och älsklingen fira med vin och mys!

Har mycket och se fram emot nu, åh vad mysigt de ska bli. Vår första lägenhet tillsammans för denna står ju bara Daniel på eftersom han hade den när vi träffades. Så vi har bott i den tills nu när vi kände att det är dags för flytt :)


Ha en superdag alla!

Kram

Av Marie Nilsson - 17 november 2011 13:16


Ett stort grattis till min underbara vän Anna som fyller 30 år idag! :)

Hoppas du får en underbar födelsedag för det är du värd min fina vän, jag älskar dig!

 
Av Marie Nilsson - 16 november 2011 22:32


Jag läser många bloggar dagligen och många skriver om sina spelande pojkvänner, otrohet och förhållande. Min blogg har en blandning av allt tycker jag. jag skriver vad jag känner för och där till...Jag hoppas ni är nöjda med mig kära läsare annars får ni säga till så skärper jag mig, haha.


Min pojkvän spelar också dataspel, tvspel men jag klagar inte för det. Jag tycker det är bra att han har ett sätt att koppla av, för det är inte alla som har och det är viktigt att kunna koppla av för kroppen. Själv så läser jag när jag ska koppla av eller skriver jag brev till någon av mina brevvänner, jag har 3 st. Hur mysiga som helst och alltid kul att få brev.


Även om man är tillsammans så måste man respektera varandras fritid också. Det var vi dåliga på i början av vårat förhållande men vi har blivit mycket bättre och då är det också roligare att göra nått tillsammans när man verkligen tar sig till att göra nått än när man blir tvingad att göra nått fast man inte har någon lust för man vill göra nått annat. Man känner mer uppskattning då tycker jag.


Jag skulle aldrig bli ARG på Daniel för han sätter sig vid datorn eller tven för o spela och koppla av. För han behöver sin fritid lika mycket som jag så blir man glad också :) Det är ju hans intresse och de tänker inte jag ta ifrån honom. Vi är ju olika och är intresserade av olika saker. Det är som han skulle förbjuda mig att shoppa för det är ett av minaa stora intressen men nu har det inte blivit så mycket för jag inte haft pengar. Längtar efter inkomst. Då har man mer möjligheter :)



Jag älskar Daniel lika mycket fast han är liten "spelnörd". Vi har ju fina tillsammans ändå, han sitter ju inte jämt och spelar, det är enbart för att koppla av. Om han spelar på TVen och jag vill se nått på Tven så säger jag det och då stänger han av under den timman / halvtimman de håller på. Som sagt vi respekterar varandra och bryr oss om varandra.


Han är den finaste killen som finns och jag älskar honom obekrivligt mycket :) Du är underbar! Du behandlar mig med respekt och kärlek och så som jag förtjänar :) Detta är som att leva i himmelriket, så underbart liv jag har. Jag vaknar varje dag med ett leende på läpparna och får nypa mig i armen för att förstå det är ingen dröm- det är min verklighet.


Du är det bästa som kunde hända mig älskling :)

Du och jag mot världen <3


Nästa vecka får vi hem vårat kärleksbarn Bamse och i Januari firar vi 2 år tillsammans. Gud vad tiden går fort när man har roligt eller hur?


   

    

  
Av Marie Nilsson - 16 november 2011 16:24

I eftermiddag har vi varit och fikat hos "svärmor". Det var mysigt som vanligt :) Hon bjöd på sillmackor, kaffe och pepparkakor. Det var mums, blev mätt och känner mig lite illamående, tror jag åt lite för mycket! Blää :( Vi fick en present av henne idag, alltid kul o få presenter när man inte är beredd på det. Tack så mycket Carina :)

Det var en bok som handlar om råd till hundägare. Bra nu när vi ska skaffa valp, man vet mycket men de är alltid nått man inte vet hur man ska agera just i den situationen, bra att ha den boken att slå upp och se hur hon gjorde. Hon som har skrivit boken heter Barbro och hon har ett eget inslag varje vecka i "Gokväll" som handlar om hundars beteende.



Ett stort tack till Carina, boken blev uppskattad både av mig och älsklingen :)


När vi kom hem så damsugade jag av lägenheten och nu har jag avnjutit en kopp glögg. Så gott :) Nu ska jag ta det lugnt innan jag ska börja med maten :)


Hej svejs i lingonskogen ;)  


Av Marie Nilsson - 16 november 2011 10:36

Hallå mina kära bloggläsare!


Hur är det med er? Hoppas ni sovit bra och sådär :) Jag har sovit lite oroligt för jag har haft mensvärk , icke kul :( Men men.. Livet är hårt i bland men det är bara att bita ihop och se glad ut :) Hold on, be strong1


Idag är det 10 dagar kvar tills vi hämtar våran lilla bebis Bamse. Jag längtar mer och mer för varje dag. Är sjukt förväntansfull och samtidigt så glad och lycklig att den lilla hårbollen har valt oss :) Han är världens goaste vovve. Jag tycker om han så mycket. Jag ska lära han massa saker :) Vad kul det ska bli med mysiga promenader och lek i snön.

Åh, vad jag längtar. Hoppas bara dessa dagarna ska gå fort nu!


Jag bjuder på två filmer som vi filmade i söndags när vi var och hälsa på han och hans syskon och hans mamma Sally.

Så får ni se hur söt han är! :)





Hoppas ni gilla dom :)

Kommentera gärna!


Ha en bra dag så bloggar jag senare!

Kram på er :)
   
  

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards