Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Marie Nilsson - 11 november 2011 23:29

Steffi smsade o frågade om jag ville ta en fika vid halv 9 tiden, jag har så söta vänner som tänker på mig :) Det var skönt o komma hemifrån lite för mannen har fått sitt nya spel så han sitter fastklistrad framför sitt ps3 just nu. Det kommer han nog vara nästa vecka också när han är ledig. Vi hade mysigt på grappa , pratade om allt möjligt och hon drack kaffe & jag tog varm choklad för om jag dricker kaffe försent förstör jag hela natten och kan inte sova förän på morgonkvisten. Inte roligt alls så det vill man helst undvika men varm schoklad med grädde är minst lika gott om inte godare! :) Mysigt nu när det är så jävla förbannat kallt ute! :( Vintern är fan på väg, höll på att frysa ihjäl när jag gick hem sen, fy fan vad kallt! Nu är det snart dags att ta fram vinterjackan!! Megakallt för fan..Vill inte ha en långdragen vinter, räcker med en månad ungefär! Inte så lång som förra året, den kom i november och sluta i mars.. ingetman vill ha i år igen! Lååång vinter, kändes som den aldrig skulle ta slut. Visst jag har inget emot vinter sålänge det inte blir slask av snö och det fryser på så det blir glashalt på vägarna! :(



Nu över till nått helt annat för nästa gång jag och steffi träffas så blir det en dejt på körskolan ;) Inget roligt ställe men skönt att vi båda håller på med våra körskort, det är skönt att ha någon att gå dit med och sitta med där :) Om inte den ena kan frågan så kan oftast den andra den, dessutom är det roligare att gå dit när man är två. Men denna veckan har vi varit kassa på det får bättra oss till nästa vecka!


Får passa på nu innan Bamse kommer få då måste jag vara hemma med våran lilla bebis, får gå dit när daniel är ledig så Bamse kan vara med honom :) Han kan ju inte vara ensam när han är så liten. Det går inte och jag vill inte det heller! Så jag har tänkt att köpa teoritester som man kan göra på datorn här hemma så kan jag plugga teori fast jag är hemma och myser med Bamse :) Kan hålla på med det när han vilar och sover. Annars kan han ligga i soffan bredvid mig när "mamma" pluggar teori :) Han får vara min lilla maskot!


Jag kommer vara sjukt överlycklig när jag har mitt körkort i min hand :) För jag kommer inte ge upp även om de är jobbigt ibland. Jag kommer kämpa för att få mitt körkort :) Heja mig! Jag har världens bästa & roligaste körlärare Tobbe och världens bästa handledare, Daniel så det kommer gå super vägen även om de kommer ta tid men de gör det ju för alla.



Min drömbil, lite får man väl drömma eller hur? ;)


Nu blir det snart sängen, kolla lägenhet imorgon och sen bär det upp till Varberg för fira Mammas födelsedag :) Mys!


Ha en bra helg, skriver när jag kommer hem igen eller om jag får tid över i Varberg.


Kramar till er mina söta läsare :) 










Av Marie Nilsson - 11 november 2011 23:04

Våran jävla router gör mig fan tokig, den tappar kontakten med vårat internet flera gånger per dag så man får starta om skiten. Alltid samma procedur flera gånger om dagen, det är inte roligt alls. Oftast när man gör något viktigt typ ska skicka iväg en jobbansökan eller nått sånt, så man får göra om allt från början..mindre kul. Förlåt att jag klagar lite men det är sjukt irriterande. Jag hade gått med på det om det bara hade varit ibland men nu är det nästan varje dag + flera gånger per dag.


Tycker våran router ska sluta klydda nu!!!

Hatar när den bråkar med oss :( Både jag och älsklingen blir irriterade!

Av Marie Nilsson - 11 november 2011 00:04

Jag har en fråga till er mina läsare...


Vad tycker ni om reklamen på bloggen?


Om jag ska vara ärlig gillar jag själv den inte alls för bakgrunden syns inte för det är bara massa reklam över halva sidan. Hur snyggt är det på en skala? Det är ju reklam överallt nu. På tv, man orkar ju inte se film på TV längre för det är 100 reklambrott under en film förutom på SVT men där går inga bra filmer som man vill se. Men på alla andra kanaler är det reklam mer än en gång i kvarten känns det som och det är för mycket särskilt när man kollar på film eller på ett program som typ är en halvtimma, hälften av tiden sitter man och kollar på reklam. Snart är det väl ingen tv utan bara reklam och småsnuttar av program emellanåt.. vill vi ha det såhär?


Okej, jag förstår att dom vill tjäna pengar men de finns faktiskt gränser.  Som sagt det är reklam på TV, radio, på nätet, reklampelare på allmänna platsen. Vill vi ha det såhär att detta ska gå längre. Jag tycker inte det!


 

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards