Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under december 2011

Av Marie Nilsson - 2 december 2011 23:00

Föjer du idol??


Detta året har jag inte följt idol alls, kollade bara på audition sen kollade jag typ första fdredagsfinalen sen gav jag upp men jag fick reda på att Amanda Frondell som jag har gillat frånn början är kvar :) Hon är tuff den tjejen och hon är skåning, skånes stolthet är hon!


Jag är såld på hennes röst ;)

Jag håller alla mina tummar och tår för Amanda!



 


 

Av Marie Nilsson - 2 december 2011 16:58

Idag har jag och Bamse mysdag för vädret vart piss, vi gick bara ut snabbt så han fick göra sina behov! Vi gick en liten sväng i koppel också, han skötte sig bra men han är fortfarande rädd för bilar och lastbilar men de är inte så kontigt. De är stora och låter, inte konstigt att en liten valp blir rädd för nått sånt. Då kryper han närmre mig så jag ska trösta han, Han är för gosig!


Nu ligger han och vaktar och sover på mina skor :) Han har alltid dom som huvudkudde. Var jag än ställer dom tar han dom och placerar dom som huvudkudde. Det ser så roligt ut.


 


Annars har jag tvättat idag, hans filtar och handukar bl.a och lite underkläder. Var inte så mycket för jag tvätta i Måndags. Men hans filtar luktade inte så gott så det behövdes! Jag är ju inte hemma så mycket under helgen så jag gjorde det idag för imorgon ska jag hälsa på min kusin Ida som bor i Laholm :) Ska bli mysigt, syrran ska också dit så det blir lite tjejmys.. aldrig fel så Daniel får ta hand om Bamse :)


Nu ska jag vila lite innan jag börjar med maten.



 





Av Marie Nilsson - 1 december 2011 22:40

Mina pojkar snarkar ikapp och jag sitter här och kvällsbloggar :)


Ikväll har jag tränat, det var faktiskt skönt! Joel ( vår tränare) var sjuk idag också, vart sjuk i 2 veckor nu :( Hans pass är roligast men Magnus pass var rätt kul också. Men hon vi hade förra veckan var helt crazy! Hon verka aldrig bli trött. Jag blir bara trött på att se sådana människor..


Nu har jag vart ute sista rundan med lilleman också så nu är det dags för sängen :) Ska bli skönt att sova efter en lång dag med en sjövild vovve ;) Han har verkligen tagit friheter idag som han inte vågat innan. Han gör mer framsteg varje dag, kul och se!


Nu ska Marie sova, godnatt och sov gott. Ska försöka blogga imorgon :)


 



Av Marie Nilsson - 1 december 2011 16:28

Hej läsare!


Nu har jag inte bloggat på ett tag för jag har tagit hand om Bamse när Daniel har jobbat :) Han lär sig nya saker varje dag och han blir mer och mer tuffare. I början var han rädd på både köket och hallen.. Men nu lägger han sig ute i hallen när han vill vara i fred och han har lärt sig att vattnet är i köket så om han är törstig så måste han ta sig ut dit förutom på natten.. Han är så söt våran hårboll


Igår var Daniel ledig så då klippte vi klorna på han, duschade honom och då var han inte stor :( Det gillade han inte alls :( Men han vänjer nog sig får vi hoppas! Men han blev så fin efteråt :) Efter några timmar skulle jag till tandläkaren och då provade vi att gå i koppel med han. Det gick bra tills de stora bussarna susade förbi, då blev han rädd men han hälsade på lite vovvar och de gick bra.


Vi är så stolta över Bamses framsteg!


När jag kom hem så myste pappa Daniel och Bamse och här kommer lite bilder på det :








Visst är dom söta mina pojkar?


 




   





   

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards