Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Marie Nilsson - 5 december 2011 11:47

 


Bamse och jag var ute på promenad nu i förmiddag. Vi gick först ner till stadsparken och där träffade vi en söt pudel som vi hälsade på :) Sen gick vi inne i stan på vägen hem. Vi fick stanna hela tiden för alla ville klappa Bamse och alla sa "åhh, vad söt hund"  Man kan inte bli annat än stolt att fått en sån fin vovve som Bamse. Han har varit jätteduktig och när vi kom hem så decka han direkt. Mycket nya intryck, men mamma är så stolt över Bamse. Han är jätteduktig att gå i koppel fast han inte gjort det så mycket. Vi har rastat han på bakgården så han fått busa av sig men nu börjar han bli lite mer hemma hos oss så det är dags att ta ut han på promenader trotts hans rädsla för bilar och lastbilar... Men idag gick de riktigt bra, han fick lite godis när vi kom hem för han varit så duktig! :)





   



  


Av Marie Nilsson - 5 december 2011 11:34

Igår var vi hos Daniels föräldrar och fika och snacka :) Vi skulle väga Bamse , han väger nästan 10 kg nu. Han är en duktig pojke som äter :) Jag ställde mig också på vågen eftersom vi inte har någon hemma! Jag önskar mig dock en i julklapp :) Jag hade gått ner 5 kilo på 2 veckor sen jag började med lchf-metoden! Nu blir man taggad av att fortsätta också. Jag ska ner 5 kilo till och sen får vi se.


Detta är en bra metod som faktiskt funkar. Har testat mycket, men detta är jag mest nöjd med måste jag säga! :)

I'm soo happy för att hittat rätt metod :) Så om du vill gå ner i vikt - testa lchf-metoden! Den funkar riktigt bra :)



 



 

Av Marie Nilsson - 5 december 2011 11:11

Tänkte berätta lite om Lördagen :) Jag tog tåget 15.20 från Lund till Laholm men vi satt fast i Helsingborg i 35 minuter. Jag kunde inte ringa eller smsa eftersom den stationen är i en tunnel :( Störigt! Så jag kom fram en timma sent pga det :( Sånt som händer, typiskt kollektivtrafik! Det ska ju vara så bra att åka kollektivtrafik men varje gång jag åker så är tåget antingen försenat eller så händer det nått på vägen. Det som är sämst är att dom inte säger nått om varför vi står still. Dom säger det typ 5 minuter innan man ska åka, det är ju innan alla vill veta. Längtar till jag får körkort så man kan köra själv och slippa sånt trams.


När jag kom fram hade syrran redan kommit så vi åkte direkt till Ida och Henriks hus i Ränneslöv. Jättemysigt hus men de är inte klart för de håller på att renovera, det blir nog bra när det är färdigt! Sen drack vi glögg och åt pepparkakor och snacka. Sen gjorde vi mat, jättegod mat! Drack lite vin och snacka massa. Kom in på värsta djupa ämnena också. Fick reda på saker om både min kusin och min syster som jag inte visste. Känns som vi har kommit varann mycket närmre, det känns härligt!




Efter vi hade kommit i stämning och druckit ett antal glas vin så lånade syrran Henriks gitarr och så började vi sjunga, vi hade lite allsång till Henrik kom hem ;) Det var riktigt kul och sen gjorde vi efterätt! Sjukt god måste jag säga. Här nedanför ser ni resultatet på den :



Tack för en jättemysig lördagskväll flickor :) Detta måste vi göra om!


 

   




Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards