Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Marie Nilsson - 16 december 2011 11:25

Posten kom nyss, fick reda på att jag inte kom in på utbildningen jag hade sökt till våren. Eftersom de är i en annan kommun så fick man skicka ansökningen via hemkommunen till komvux och sen skulle dom ta beslut. Men jag fick ingen utbildning för att kommunen hade inte råd att lägga pengar på det! Förbannat dåligt så det innebär att jag måste söka jobb intensivt och ta kontakt med min handledare på af så jag får ett möte för att diskutera någon praktik när jag har varit inskriven i 6 månader! Jag har gått aldeles för länge utan jobb nu sedan februari och jag håller på att bli tokig att bara gå hemma men de är fan inte lätt att få jobb i dagens samhälle! Man ska helst vara civilekonom och jobbat i 5 år om man ska ha någon chans till jobb. Nu tog jag väl i lite men man måste ha livserfarenhet för att jobba med ett skitjobb som att städa eller vara diskare på en resturang, de kan jag tycka är lite absurt. Vad tycker du?


Men jag ska verkligen kämpa för att få ett jobb eller praktik nu. Visst det är mysigt att vara hemma med Bamse men vi behöver 2 inkomster för att klara oss till hösten då Daniel ska börja plugga igen!

Jag tänker inte ge upp iallafall!! Jag kämpar för oss, jag älskar dig Daniel!



Om du bor i skåne och vet ett ledigt jobb så hojta till!!









  

Av Marie Nilsson - 16 december 2011 10:49

Åh,vad våran lilla bebis är duktig. Idag sov han ända till 6.00 och då gick vi ut :) Sen fick han mat och sen sov vi till kl 8.30 Han har börjat sova mer på nätterna nu vilket är skönt :) Innan tassade han runt i mörkret ;) Han börjar bli en stor kille våran Bamse.


Idag är jag skittrött, men jag får skylla mig själv eftersom jag inte gick och la mig i tid igår. Idag har jag inga direkta planer faktiskt, ska bara packa och duscha Bamse lite senare så han är fin tills imorgon då han ska träffa mormor & morfar och moster :) Ska bli mysigt att komma hem till Mamma och pappa, har inte vart hemma på en månad nu. Men de känns längre sedan. Eftersom man inte träffas så ofta så blir det mycket roligare! Vi ska ha julmys och ska försöka träffa lite vänner och in till min faster så Bamse får träffa hennes hund Otto som är en bichon frisé. En liten galen och vild hund fast han är nästan 2 år!  Men de roliga är att Bamse är redan större än Otto som är fullvuxen men de är bara för Bamse växer fort eftersom han blir en stor och ståtlig hund! Världens snyggaste berner sennen ;)



 


Otto - Min fasters hund :)



 


Bamse - Vår hund


 



  







Av Marie Nilsson - 16 december 2011 02:08

Jag vilade en stund med älskling innan han skulle iväg och jobba sin sista natt :) Härligt härligt! Sen är han ledig i en hel vecka, helt underbart! Eftersom jag vilade innan ikväll har jag svårt att sova nu. Bamse sover som en stock och snarkar och vrider sig ( simmar runt) som vi säger. Ser för himla kul ut, han är för rolig våran lilla vovve.


Har lite mensvärk också , inte kul alls :( Fick den här förbannade mensen idag , lagom till vi åker till mamma och pappa, jippi! Den kunde kommit förra veckan men dum som jag var så flyttade jag inte mensen :( Jag får skylla mig själv!


Har suttit och pysslat lite med min blogg och läst andras bloggar. Jag tycker verkligen detta med att blogga är sjukt kul och det är ju roligt att få kommentarer och frågor också, så släng in en kommentar vettja ;) Jag tycker det är skönt att få skriva av sig ibland när det är nått som trycker en eller man är ledsen för nått. Jag tycker det är ett bra sätt att bearbeta - att skriva av sig. Det har jag alltid gjort, har skrivit dagbok hur länge som helst innan jag började blogga. Har haft en del bloggar innan denna men denna gillar jag bäst och denna har jag varit mest aktiv på också :)


Innan ikväll så var det en kille som kollade på våran lägenhet eftersom vi ska flytta i februari. Han verkar intresserad och han är ung som oss, jag hoppas han tar lägenheten! Man kan alltid hålla tummarna.


Tror faktiskt att jag ska krypa till kojs nu!

Sov gott kära läsare om ni inte redan gör de ;)


 


  

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards