Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 10 december 2011

Av Marie Nilsson - 10 december 2011 20:36

När älsklingen kom hem från jobbet var han skittrött! Han gick ut med Bamse och jag lagade mat, han var inte sugen på varm mat så han tog lite fil och flingor bara. Inte lätt och äta när man är så trött! Han har sovit 3 timmar inatt! Sen kollade han lite på tv och pratade med sin mamma för hon ringde och för 45 minuter sedan gick han och la sig. Han behöver ta igen några timmar som sagt!


Fast för min del kommer kvällen bli lite tråkig, är lite tidigt o sova nu.. Bamse sover och Daniel sover. Lite idélös måste jag säga!


 


Av Marie Nilsson - 10 december 2011 11:01

När jag och Bamse gick våran morgonpromenad var det riktigt kallt måste jag säga! Blev kallt om näsan och kinderna :( Det börjar bli vinter, tyckte jag såg några snöflingor falla också, jag längtar eften snön! Det blir mycket ljusare ute när snön lyser upp :)


Det måste nästan vara minusgrader idag :( Men jag kan lova att de var skönt och komma in! Sen åt vi frukost och sen busade vi lite, nu har lillskiten somnat efter ha busat hela morgonen med mamma!




En busig liten krabrat! :)




( Gammal bild från hösten 2009)


Gud vad jag är trött idag! Jag skulle kunna somna rakt upp och ner! Jag har inte sovit så mycket inatt för jag har varit ute med Bamse ett antal ggr och sen kom Daniel hem mitt i natten så svårt o somna om. Sen ringde hans klocka vid 5.30 då blev Bamse skitpigg, men gav han mat vid 6.00 och sen gick han o la sig och sen väckte han mig vid 7.30 Så ska nog sova en stund nu när han också sover, man får passa på!


Bloggar senare!

Puss o hej  


 




Av Marie Nilsson - 10 december 2011 10:27

När jag och Bamse var ute tidigt i morse så såg vi en uteliggare som grävde i våra soptunnor på bakgården. Jag vet inte hur hon har tagit sig in dit för bakgården är låst med en port på nätterna och det enda sättet är att komma dit är från lägenhetshusen och de låser automatiskt på nätterna också. Det var lite läskigt, Bamse blev nog lite rädd för han morra o skulle nog bekydda mig, mammas duktiga kille. Jag blev lite nervös jag med, har aldrig sett en uteliggare på det sättet, bara alkisar men de är inte samma sak.



På ett sätt tycker jag synd om dom, om dom bara är hemlösa då är det synd. Att behöva gräva i soptunnor för att få tag i mat. Vårat samhälle är sjukt grymt om man ser det från deras perspektiv. Att alltid behöva leta efter mat och ett ställe att sova på! Nu är det dessutom grymt kallt ute. Fast man undrar lite hur deras barndom har sett ut och hur det kommer sig att de har har hamnat där de är idag och hur de lever idag... Sen undrar man om de har några vänner osv.


Jag såg faktiskt ett program om uteliggare och hemlösa i höstas. De handlade om en mångmiljonär som åkte till ett ställe och klädde sig lite halvsjakigt och låtsades vara en av dom. Fick kontakt med många och man fick se hur många har det, tycker det är grymt. Man fick också veta deras historier, riktigt intressant! Tillslut berättade där här mångmiljonären att han var det och skänkte pengar till dom som han tyckte var värda det. Han skänkte pengar till 2 st och de blev överlyckliga! Nyttigt och se sånt ibland tror jag.





Men alkisar kan jag verkligen inte tycka synd om för de har satt sig i den situationen själva! Oftast så blir väl frun trött på mannen dricker och slänger ut honom och då kanske har någonstans att ta vägen så sitter han i stan på någon parkbänk och super, tragiskt!




Vad tycker du?

Tyck gärna till om saken!



 














Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards