Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg under oktober 2011

Av Marie Nilsson - 25 oktober 2011 23:38

Hellu! :)


Jag hann både städa,diska och bädda rent i sängen innan det blev mörkt :) Skönt! Sen har jag fixat lite ordning i köket bland värktabletter och mina mediciner & ppiller. Låg hur som helst men nu är det ordning. Ordning och reda ska det vara, allafall för det mesta :)


Nu har mannen kommit hem mys, Nu kollar vi på film med tända ljus, mys!


Har  du vätskebrist ? Drick cocca cola. Det hjälpte mig att få den normala vätskebalansen som jag inte haft på flera dagar och magen har vart knas och sur. Men de börjar gå åt rätt håll nu, sköönt.




Denna räddade mig idag.


Nu ska jag mysa med sötnosen innan vi kryper ner i den renbäddade sängen!

Godnatt! 



Av Marie Nilsson - 25 oktober 2011 13:11

Tjaa! :)


Förlåt mig, jag är hemskt ledsen att jag inte skrivit på ett tag. I helgen har jag haft fullt upp och i söndags var jag så bakis så jag vet inte vad jag hette. Hade en riktig karatefylla om man säger så, fick lite ångest på det. Sen igår hade jag nått strul med magen och illamående. Fick inte behålla maten, konstigt. Jag tillbringade den mesta tiden i soffan framför "skilda världar". Tur att man har en fin karl som laddar ner sånt till mig så man har nått att titta på när han är på jobbet och jag är hemma och är sjuk. Tyckte allt lite synd om mig själv igår.

Jag var en sväng på vårdcentralen också igår, kolla vikten. Hade gått ner 2 gram, men jag är inte besviken för jag vet att jag rör mig och äter nyttigare nu. Som hon sa att när man tränar får man muskler och muskler väger mer än fett. Men de som känns bra är att jag inte är överviktig, men de är dom extra kilona som jag vill få bort och jag ska lyckas också :)


Idag ska jag bjuda upp våran damsugare på en dans är det tänkt när älskling är på jobbet :) Sen blir det jobbsökande, körkortsteoriplugg och kanske en promenad, vi får se vad som hinns med innan de blir mörkt :)

De blir ju mörkt ganska tidigt nu, märks att de börjar dra sig mot kylan och vintern , mysigt på ett sätt :) Massa tända ljus och så..


Satt och tänkte att de var konstigt att inte lönen hade kommit från september men kom på sen att jag inte får förän den 27e, de förklarar ju saken. Bra koll man har ;)


Äsch nu får jag ta tag i denna dagen innan de är försent :)

Hörs senare läsare!



 


Av Marie Nilsson - 20 oktober 2011 22:00

Ikväll har jag tränat, ett intensivpass på friskis & svettis med svärmor och Carina. Har inte tränat på flera veckor men nu var det dags igen. Träningsvärken kommer smygande känner jag, särskilt i magen ;) Men det är jäkligt skönt att komma igång med träningen igen efter jag har varit sjuk. Det är skönt att träna, man mår så mycket bättre och är piggare :)


Efter jag kom hem laga jag mat och sen satte jag på skilda världar som älsklingen har varit så gullig och laddat ner till mig :) Älskade den serien när den gick på Tv. Lite nostalgiryck ;)


Nu ska jag plocka upp lite i lägenheten innan jag ska lägga mig. Arbetsförmedlingen imorgon igen på handledarmöte.


Godnatt :)

Av Marie Nilsson - 20 oktober 2011 15:32

Nu är jag hemma igen, skönt. Har varit på arbetsförmedlingen på informationsmöte. Jäkligt tråkigt :( Hon gick bara igenom deras hemsida, men den kan man ju och sen lite om A-kassa. Visst de var viktigare men om man inte hade kommit hade man blivit utskriven. Helt sjukt. Så det är bara att göra som dom säger.


Det är bara 2 månader till för i Januari börjar jag förmodligen plugga om jag kommer in, vilket jag hoppas på.


Har även ätit lite "mellanmål" så nu tänkte jag vila en stund innan jag ska iväg och träna.


See you later :)

Kram

Av Marie Nilsson - 19 oktober 2011 22:23

Hallojsan i lingonskogen :)


Deet blev ingen träning för mig idag eftersom jag tappa bort tiden när jag satt vid datorn på körskolan. Men jag har varit duktig, har både kört och suttit med teorin. Men jag tog en rejäl promenad istället så jag fick rört på mig idag ändå fast i andra former.


Sen gick jag hem och plocka lite i lägenheten och vila en stund, hade spänningshuvudvärk så lika bra att lägga sig en stund. Vaknade vid 18.00 - en timma senare. Det var skönt , mådde bättre sen :)


Efter jag vaknat till liv igen tog jag på mig varma kläder och traska bort till affären för att panta. Såg en kvinna med en vuxen berner sennen, en sån hund vi ska skaffa :) Såå fin vovven var, han hälsa på mig. Väldigt fin hund.

Det blev några slantar för de tre påsarna jag pantade och för de köpte jag bröd & ketchup. För det var slut.


Nu ikväll har jag tagit mig en lång varm dusch och ätit o kollat på ensam mamma söker som jag missade i måndags :) Har varit ensam ikväll för mannen jobbar, han slutar nu kl 23.10 Har nog gått och lagt mig när han kommer hem så vi ses imorgon :)


Sov gott l'äsare så hörs vi imorgon :)

Av Marie Nilsson - 19 oktober 2011 13:20

Tjo hej! :)


Är det bra med er? Hoppas det.


Vädret här håller i sig, tråkiga höstväder... Men jag tänker gå ut iallafall :) Jag tänkte tillbringa min eftermiddag på körskolan. Först har jag körlektion och sen tänkte jag sitta lite med teorin. Sen blir det träning! Har haft uppebehåll några veckor för jag har varit dålig och lite annat som har kommit emellan. Men det ska bli skönt och träna, jag är laddad! :) Tänkte gå på ett balanspass, har aldrig gått på det innan, ska bli spännande :) Berättar senare hur det var :)


Nu ska jag käka lite innan jag drar mig ner mot körskolan :)

Kram



Av Marie Nilsson - 18 oktober 2011 20:59

Jag konfraterade en av mina s.k vänner innan för hon alltid skyller alltid på sin migrän när vi ska ses. Det är en vän som jag inte ser så ofta eftersom jag har mitt liv här i skåne och jag inte är i Varberg så ofta där jag kommer ifrån. Men eftersom hon alltid ska skylla på sin migrän blir man less :( Sen får man reda på att hon har haft kräftskiva samma kväll... I mina ögon går det inte ihop :( Det var väl mig som hon inte vill träffa.

Hon skyllde på att hon hade fått medicin men de motverkar bara innan migränen bryter ut...


Hon blev väl så paff att jag konfraterade henne för jag inte brukar göra det, brukar tiga och må dåligt. Men har bestämt mig att ingen ska köra över mig mer :) Så jag tog modet och gjorde det, där märkte jag att hon är mycket svagare än jag. Hon började kalla mig fitta = dåligt ordval. Sånt säger man inte när man är 28 år för man blir sur på någon som ställer en mot väggen som jag gjorde. Sen sa hon att jag kunde dra. Lite kul är det ändå att hon blev så sur. Ingen självkänsla alls.


Om hon hade vart mogen så kunde vi pratat om det som vuxna människor men icke!

Bara du som förlorar - Inte jag!






Jag är starkare än dig! :)

Av Marie Nilsson - 18 oktober 2011 13:39

Tjabba tjena hallå :)


Hur är det med er? Allt under kontroll? :) Jag mår fint förutom att jag har sovit lite för länge så känner mig lite seg, men sånt får man ta. Har tillbringat 14 timmar i sängen, helt sjukt. Det känns i kroppen idag kan jag lova :( Men det blir nog träning ikväll om det slutar regna. Inte kul att vara genombröt innan man är där liksom :(

Typiskt svenskt höstväder, bara regn!


 

Daniel har varit duktig och damsugit lägenheten idag :) Jag har ringt massa samtal.. bokat om tiden till vårdcentralen, ringt efter arbetsintyg för att skicka in till alfakassan, ringt och hört om hur jag ska ansöka till min utbildning till våren :)

Jag ska börja plugga till våren, administration & ekononomi. Ska bli kul att komma igång igen :) Att faktiskt få någon till utbildning, lättare och få jobb kan kan tänka mig. Det är fan svårt att få jobb i dagens samhälle :( Ska till arbetsförmedlingen denna vecka, hoppas dom har nått att komma med :( Jag orkar inte gå hemma längre. Man saknar det sociala livet.


Nu ska jag snart ner och byta tvätt och sen får jag se vad jag hittar på :)

Bloggar senare!


Kram

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards