Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Det gör ont när knoppar brister...

Av Marie Nilsson - 14 mars 2012 21:34

Känner ni igen det här med föräldrar som säger orimliga saker och försöker vara elak? Jag har vart med om det mycket i mitt liv, särskilt min pappa. Trodde faktiskt att han hade förändrats på dessa åren jag inte bott hemma men har märkt det tydligare de senaste dagarna. Han är sur och vresig, slänger ur sig elaka kommentarer som är helt orimliga men jag orkar inte tjafsa tillbaka för då blir det en jävla diskussion kan jag lova. Han blir även sur på mamma och om hon frågar nått, jag fattar inte vad det är för fel på honom egentligen.


Jag försöker vara stark och ignorera honom så mycket som möjligt för jag orkar inte bo här och det ska vara bråk och tjaffs hela tiden som det var när jag bodde hemma. Men han har alltid varit sån tillslut stänger man av när det blir för mycket och orkar inte lyssna på hans orimliga påhitt och idéer. Som nu har han för sig att jag ska jobba heltid med en stor jävla ortos (skena) på hela benet, den går från foten och ändä upp till låret och med den som stöd gör att jag bara kan böja benet i 30 grader. Svårt o gå i trappor så i helveta tror han att jag ska kunna jobba?! När man inte kan stå långa stunder...jag fattar fan ingenting!


Men hans beteende kommer bara drabba honom själv så enkelt är det. Man är inte direkt intreserad av att umgås med honom själv när han håller på sådär :( Men jag är starkare än honom för jag vet hur jag kontrollerar mina känslor, inte som han. Kastar ur sig vad som helst till sina barn. Om han älskar oss så visar han de på jävla konstigt sätt och har aldrig sagt det till oss heller.


Han verkar inte förstå att det sårar oss när han kastar ur sig saker som han inte menar eller inte tänker sig för. För så är vi uppfostrade , att vi ska tänka före så varför måste vi vara så "pefekta" om han inte håller sig till spelets regler? Men jag tror det handlar om att han har svårt att acceptera att vi har blivit stora och klarar oss själva. Vi kan stå på egna ben och fixa allt själva utan hans hjälp. Tror han har svårt att acceptera att vi har blivit stora. Tror det är jobbigare för honom än han vill erkänna att det gör ont när knoppar brister. Men det är bara för honom att gilla läget jag fyller 28 och syrran blir 22 i höst och snart dags för henne att flytta hemifrån när hon får fler timmar. Då har han inga "små" barn att ta hand om...


Ville bara lätta på hjärtat lite, hoppas jag inte trötta ut er!



 






 
 
anna

anna

26 mars 2012 02:18

min pappa var likadan, därför har ja ingen kontakt med honom..inte heller mina syskon. de tror de är bättre å smartare än mig men med tiden har ja insett att jag är den enda normala. de bästa är att inte visa att du tar åt dig, även fast tårarna kanske kommer sen.

http://thetruthofanna.blogg.se

Marie Nilsson

27 mars 2012 17:14

Jag gör det så gott det går ävwn om tårarna kommer när jag lägger mig sen :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Nilsson - 28 mars 2012 16:28

Fortsätt att följa mig på http://marieduvet.blogg.se :)   Nu säger vi bye till bloggplatsen! Hoppas ni kära läsare följer med till nya bloggen :)   Kram ...

Av Marie Nilsson - 27 mars 2012 18:24

Har planer på att byta blogg till blogg.se, ska bara komma på ett bra namn! Kom gärna med förslag ;)   Kram ...

Av Marie Nilsson - 24 mars 2012 21:58

Nu är jag riktigt förbannad måste jag säga! Som ni vet så är jag en stolt berner sennenägare till min älskade hund Bamse :) Världens finaste och goaste hund som aldrig skulle skada någon medvetet! Jag minns det som igår när jag och mitt ex Daniel häm...

Av Marie Nilsson - 24 mars 2012 18:31

    Jag har haft en riktigt bra eftermiddag :) Har ni också haft det? Jag har suttit framför mamma och pappas brasa och värmt mig och bara njutit. Är sånt äckligt kallt väder, blää! Kollat lite på tv och läst lite :) Riktig avkoppling, hur gött ...

Av Marie Nilsson - 23 mars 2012 23:00

Heej bloggisar!   Ikväll har jag varit på 3 rättersmiddag (halv 8 hos mig- middag) hos mina älskade kusiner och min kusins tjej Lisa var också där. Blev lite vin och god mat.   Förätt : Musslor med vitlök och gräddsås   Huvudrätt : Pasta ...

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards