Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 16 mars 2012

Av Marie Nilsson - 16 mars 2012 22:51

Ikväll har vi ätit gott här hemma, jättemysigt! Sen har jag kollat på "minuten" och "skavlan och myst med Bamse. Nu ligger han däckad och snart ska mamma nattkissa honom :) Sen ska vi sova.


Har haft en mysig kväll hoppas du också har haft det? :)


 


Sov gott mina söta läsare!


 

Av Marie Nilsson - 16 mars 2012 22:35

Idag har jag vilat och i efteriddag var jag en liten shoppingrunda med mamma :) Köpte en ny sjal, trosor och ankelsockar eftersom jag har skenan på hela benet är det jobbigt med långa "vanliga" sockar. Så köpte 7 pack! ;) Bra att ha till sommaren också! Men det var jobbigt, det är jobbigare att hoppa på kryckor än vad man tror :(


Så när jag börjar träna riktigt igen så behöver jag inte träna armarna på ett tag! Gör ju det nu när jag hoppar på kryckor, så fort jag ska någonstans så använder jag ju armarna! Har riktig träningvärk i dom måste jag erkänna! HELGALET! Man får se det lite positivt ;)


 


Ska se hur mycket jag går ner på dessa veckorna av att bara hoppa på kryckor. Vägde mig innan okyckan och ska väga mig efter får se vad resultatet blir :) Eller så står jag still och bara gått upp i muskelmassa , vem vet ;) Det får resultatet visa om sådär 4 veckor!


 



 


Av Marie Nilsson - 16 mars 2012 22:15

 


En del läsare har frågat och undrat vad det som har hänt med mitt knä så tänkte skriva lite om det för jag vet hur irriterande det är när man  kommenterar och inte får nått riktigt svar på sina frågor. Så tänkte göra det någon gång i veckan att skriva svar på era frågor och kommentarer :) Så fortsätt att kommentera! Det är ni som gör att jag fortsätter att blogga, ni är så fina allihop


På söndag är det 2 veckor sedan så var jag och min lilla Bamsebus på väg till mamma & pappa på söndagmiddag. Vi var nästan framme så nosade Bamse på nått olämligt så drog jag bara in honomsen skulle vi forstätta gå. Då viker sig benet och de säger PANG och där ligger Marie och har väldigt ont! Ajjaj.. Jag kunde inte röra benet men Bamse var så duktig och satt så fint bredvid matte och som tur körde det en bil förbi som stannade. Han ringde även ambulansen :) Sen ringde jag mamma och pappa så dom kom och hämta Bamse. Pappa tog hem Bamse till dom och Mamma följde med mig. Sen tillbringade vi nästan hela eftermiddagen på akuten. Men när dom gjorde den sista röntgen (datormonografin) då hände nått när dom flyttade mig fram och tillbaka. När jag kom ner till akuten kom det två läkare (snygga) och skulle antagligen dra tillbaka mitt knä i rätt läge igen men  då hade det hoppat rätt igen, snacka om tur! Så upp till röntgen igen och kolla att de låg rätt och de gjorde det. Så fick smärtstillande och kryckor och en remiss till ortopedmottagningen.


Sen diskuterade den läkaren på ortopeden med massa läkare hur de skulle göra om de skulle operera eller inte. Det blir ingen operation i aktut läge för det blir inte bra! Så det är skönt :) Kanske senare om jag känner att jag vill stablisera upp knät om jag har tränat och de inte blir riktigt starkt. De kommer ha mig under uppsikt så det är jätteskönt! Vill inte vara med om detta en gång till... Detta är liksom andra gången :( Förra gången var för tre år sedan men de är värre denna gången!


Men jag har blivit bemött av väldigt gullig personal både på akuten, röntgen och ortopedmottagningen! Nu ska jag ha denna ortosen ( skenan) i 6 veckor som stöd och att de ska få läka ihop ordentligt!


Det var min lilla hitoria om knät ;)



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards