Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 11 mars 2012

Av Marie Nilsson - 11 mars 2012 12:14

Idag är jag mycket bättre, värker inte lika mycket i mitt knä så jag hoppas på att jag kan sluta snart med mina värktbletter. Innan så var det som någon stog och bankade med en hammare på mitt knä, så jävla ont så jag visste inte vad jag skulle ta vägen och blev svimmfärdig bara av att försöka hoppa till toa men nu klarar jag det som en dans utan hjälp. Tröskeln in till toa har varit ett helvete för jag har fått ha fått hjälp att komma in där, vad en tröskel kan ställa till det.. skämtosido ;) Sånt man inte tänker på annars för det är en vardag som man gör bara i farten men när man är begränsad så tänker man på allt, varje liten trottoarkant är störigt jobbigt, jag lovar!


Ont i handleder, träningsvärk i armar får man också. Det är ett rent styrkepass att hoppa på kryckor ni som aldrig har gjort det. Man lyfter sin egen vikt hela tiden varje gång man ska någonstans! Jag känner mig som en gammal kärring på ett ålderdomshem när jag kör med mina föräldrar och syster när dom ska hämta grejer till mig. Det kan vara från ett par glasögon till dricka/ mat. Jag känner att jag är sjukt jobbig men jag kan inte bära det samtidigt som jag hoppar på kryckor men jag vet att dom förstår men ändå känner jag mig lite kass :(


Igår läste jag ut min bok (Blondinbellas bok) En handbok för unga tjejer. Gud vad jag kände igen mig i det. Satt och skrattade för mig själv emellanåt att man kan vara så dum och tänka så mycket när man är ung. Man var utseendefixerad och tänkte hela tiden på vad folk tyckte och tänkte om en men sen handlade den mycket om självkänsla och det var viktigt för mig att läsa. Jag jobbar med min självkänsla och mitt självförtoende varje dag för att det ska bli bättre, att tro på sig själv är viktigt. Om man inte själv tror på sig själv så kommer ingen annan göra det heller, det är en mening som ekar i mitt huvud och som jag kommer ta med mig resten av livet för de stämmer så otroligt bra! Jag tror säkert att jag kommer läsa om den boken när jag har en period där jag mår lite dåligare , den fick mig piggare och hur jag ska tänka! Tack blondinbella för en jättebra bok :)


Har även tänkt att jag ska börja blogga mer och så. Jag har haft lite bloggtorka efter seperationen, haft mycket att tänka på men nu börjar alla bitar falla på rätt plats igen för jag visste inte hur det skulle bli när jag kom till Varberg igen men det blev bara positivt. Fick en superbra handläggare på arbetsförmedlingen som tror på mig och de är viktigt att ha en person som man litar på där. Sen var jag på socialen för att man måste ju få pengar någonstans ifr¨ån och jag fick inga pengar från a-kassan eller alfakassan för jag hade jobbat för lite i sammanhängade period. Man vill ju inte leva på sina föräldrar heller så det var bara ta sig i kragen och ringa till socialen och efter någon vecka fick jag brev hem med en bokad tid. Därefter hade jag mycket att göra och fixa med papper hit och dit men i början av denna veckan kom beslutet att jag var godkänd och gått igenom processen. Så jag får pengar av dom varje månad, skönt att ha en inkomst. Inte för det är mycket, ungefär som när man är student, man får leva snålt men de är jag van vid. Har jag gjort i flera år nu! Men när jag fick beslutet så var det som en sten som föll från mitt hjärta, ett problem mindre! Så jävla skönt!


Nu ska jag faktiskt ut i solen och mysa lite med Bamse! Hörs senare :)


 




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards