Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 30 juli 2011

Av Marie Nilsson - 30 juli 2011 20:41

Godkväll :)


Hoppas ni har haft en bra kväll`? Jag är verkligen supertrött måste jag säga :( Är nog lite övertrött också. Som sagt jag skulle vila lite innan jag gick och handlade och lagade mat men jag fick ingen ro till att vila, var alldeles uppe i varv så det gick bara inte. Första dagen på länge jag iinte har sovit efter jag kommit hem. Men det blir säng tidigt istället :) Har ont i kroppen och helt slut så behöver sova så jag ska faktiskt lyda min kropp!


Så jag säger godnatt här. Ha en fortsatt trevlig kväll och jag ska vara kärring och gå och lägga mig tidigt för orka upp till jobbet imorgon.


Nu tror jag tar och sätter på ett avsnitt av c/o Segemyhr innan läggdags så Godnatt!

Ha de bra så hörs vi imorgon :)

Kram

Av Marie Nilsson - 30 juli 2011 16:42

Tjena :)


Hur är det med er idag? Inte lika trötta som ja hoppas jag? Det tog tid och somna, jag vet inte varför riktigt :( Sov kanske för mycket igår vem vet. Sen upp tidigt för att jobba... Är ganska mycket uppe i varv nu kan jag lova er. I eftermiddag har det varit svårt att hänga med tempot eftersom de var lite personal och för mycket att göra :/ Dessutom gör inte alla de dom borde göra så man får ställa upp så brukarna blir nöjda för vi är ju där för deras skull. Fast ibland skulle man vilja döda dom med blicken. När det är mycket tjat och gnälll, ingen höjdare alls :( Men jag håller minen och ser glad ut fast ibland kan man koka inombords både på kollegor och brukare. Men de bästa är att vara lugn och göra de man ska. Blir ingen bra stämning om man blir irriterad :(  De jag mest blev irriterad på idag var i eftermiddag när jag kom till en tant och de var någon som skulle handlat åt henne i förmiddags men ingen hade gjort det så hon blev sur när jag kom. Så jag fick göra det så jag blev ännu senare till sista som kvällen sa at dom inte han med.  Jag hade han egentligen men dom äter kl 13 och sen ska dom ha fika kl 14 , blir lite tätt inpå middagen så vi sa att vi tar de lite senare.  Pratade med kvällen men dom hann inte ta det för jag hade ont om tid så jag ringde till brukarna om de behövde eftermiddagshjälp för egentligen behöver dom inte det. Men dom envisades med att få det så jag stressa ihjäl mi och när jag väl kommer ut till rönneberga så har kvällen varit där ändå och gett dom fika, så kunde slutat lite över 15. Men nu fick jag sluta 15.45 Men de blir lite övertid och mera pengar så man får se det, hoppas på en bättre dag imorgon :)


Nu ska jag vila en stund och varva ner innan jag gör mat. Älsklingen ska på Helsingborgsfestivalen och se " Joddla med siv". Är inte alls avundsjuk, jo de är jag men jag är för trött att följa med. Får bli nästa år :)


Skriver mer senare när jag är piggare, mitt huvud och kropp är helt slut nu!

Kram


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards