Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 25 juli 2011

Av Marie Nilsson - 25 juli 2011 20:23

Godkväll!


Nu börjar jag bli en aning trött på detta skitvädret rent ut sagt. Var har sommaren tagit vägen egentligen? Man blir både trött,rastlös och uttråkad av detta vädret. Man vill hitta på nått men man undviker att gå ut eftersom det bara regnar och regnar. Man blir trött av att bara sitta inne också så nu får det gärna bli en ändring på vädret så vi blir lite piggare och orkar hitta på saker :)


Det är inte kul att jobba heller i detta vädret inte som jag som jobbar i hemtjänsten. För vi cyklar ju ut till våra vårdtagare/brukare och hjälper dom. Det är inte alls kul att bli både kall och våt. När man blir våt så är det risk att man fryser och då kan man bli förkyld och sjuk är det sista jag vill bli just nu, förlorar för mycket pengar. Men jag ska köpa mig ett regnställ och stövlar på Onsdag när jag får min efterlängtade lön! Inte för att den är så fet denna månaden men nästa kommer vara superfet! :) Happy happy!


Nu ska jag krypa ner i soffan bredvid älsklingen och mysa :)


Ha en bra kväll

Kram


 

Av Marie Nilsson - 25 juli 2011 15:56

Hejsan hoppsan :)


Idag har vi varit på banken och Daniel har skaffat visakort och sen öppnade vi ett gemensamt konto för att sätta över alla pengarna som blir över per månad så vi har lite sparande så vi kan hitta på lite roliga saker som att resa och så :) Efter det så har jag hållt på med tvätten hela eftermiddagen, skönt nu när det är klart.


Jag har inte sovit så bra inatt, sista gången jag kollade på klockan var den 5 och sen gick jag upp vid halv 10. Så är lite seg i huvudet, kanske lägger mig och vilar en stund innan maten för älsklingen skulle följa med upp till Danne och spela lite så får jag lite ensam tid också. Det är ganska skönt...


Nu ska jag kolla film. Hörs senare :)

Kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards