Marie Nilsson  - Min egna dagbok på nätet

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Marie Nilsson - 24 juli 2011 22:36

Hejehej söta läsare!


I helgen har jag inte hunnit skriva och är ledsen för det men har haft fullt upp.


I Fredags kom mina föräldrar ner och hälsade på så det blev grillning hos Daniels föräldrar. Det var både trevligt och mysigt, tur med vädret hade vi också :) Trodde jag aldrig eftersom de hade regnat så mycket på dagen men ibland måste man ha turen med sig. Mamma och pappa hade även med en liten överaskning till oss- fick äntligligen min efterlängtade strykbräda :) TACK! Nu slipper jag gå runt i skrynkliga kläder, dom blir ganska skrynkliga när man kör dom i torktumlaren men nu löser sig den biten också. Det var mysigt att träffa Mamma och pappa också


Igår tog vi det lugnt på förmiddagen, sov rätt länge.. det behövde jag :) Man tar vara på dom lediga helgerna på ett helt annat sätt nu än vad man gjorde innan för då var man ledig varje helg innan jag började jobba i hemtjänsten. Jag trivs med jobbet superbra så det är nog mitt framtida yrke, skönt att jag äntligen har kommit rätt. Blir att jag utbildar mig till undersköterska till våren men till dess kommer jag gå på timmar och de kommer jag göra under tiden jag pluggar också. Tycker det är skönt att de har tagit bort regeln att man bara fick jobba 300 dagar outbildad men de kom på att tillslut hade dom inga vikarier. Så nu kan man jobba mer!! :D

På eftermiddagen gick vi och såg Harry Potterfilmen i 3D, jag tyckte om filmen mycket :) Lite jobbigt för ögonen bara att se 3D så länge eftersom inte ögonen är vana. Fick lite ont i huvudet i slutet.  Efter filmen gick vi hem och gjorde mat, hungriga var vi och sen drack vi lite och hade en myskväll för oss själva :)


Idag har vi varit trötta, men jag var med Camilla ute hos hennes Pappa i Marieholm. Hans katt hade fått kattungar inatt, så söta. Små bebisar


Idag firar jag och Daniel 1,5 år tillsammans :) Jag älskar dig Daniel, du är det bästa som har hänt mig.


Nu ska jag gå och lägga mig :) Skriver snart igen.

Kram och godnatt :)



        

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Namnet är Marie, jag driver en av västkustens coolaste bloggar. Här skriver jag om mitt liv som stolt berner sennenägare och mer därtill. Ni får även ta del utav mina åsikter & känslor :) Enjoy!
Puss & Kram Marie

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<<
Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärt

Besöksstatistik

Bloggkeen

Mie - Detta är ingen saga, detta är min sanning!

Bloggräknare

bloglovin

Bloglovin

bloglovin

Vad är klockan?

Gilla bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards